دنبالش بگرد ...

۱۳۸۷ بهمن ۱۸, جمعه

راه هاي هدف مند كردن عملي زندگي ؟؟؟

سلام

توي زندگيم بارها تصميم گرفتم كه يه هدف معين واسه خودم مشخص كنم و در اين راه تمام اسباب رو هم فراهم بيارم كه تا يه دوره كوتاه مدت هم موفق بودم اما بعد از اين دوره كوتاه يه سري مشكلاتي كه مانع كارهام در جهت تحقق اهداف ميشه برام بوجود مياد و همچنين با بالا رفتن سنم و درك بيشترم از عالم اطرافم معيارها و ارزش هام تا حدودي تغيير ميكنه و همچنين تا حدودي سست اراده بودنم باعث ميشد كه يواش يواش از راهم باز مي موندم ... شايد اين مشكل واسه خيلي هاي ديگه هم وجود داشته باشه اما هنوز كه هنوز راه حل ملموس و عملي براي درمان اين حالت كشف نشده ... در اين زمينه فقط تجربه است كه شايد بتونه راه حلي رو پيشنهاد كنه كه تجربه هم همواره قرباني ميخواد و بايد يك نفر فدا بشه تا بتونه يه تجربه رو بدست بياره ...

واقعا خيلي نيازمند همچين راه حلي هستم ؟؟؟!!! و نميدونم بايد چيكار كنم ... تا حالا خيلي از راه حل هاي تئوريك رو امتحان كردم اما نتيجه بخش نبوده و در اين راه قسمتي از جوونيم رو هم از دست دادم البته شايد اين احساس فقط براي خودم بوجود اومده باشه ...

يكي از بازديدكننده هاي وبلاگم بهم مي گفت كه خيلي وبلاگم وبلاگ نا اميد كننده و خسته كننده اييه و ازم انتقاد داشت كه چرا همش از يأس و نااميدي دم ميزنم ؟

اولا خوشحالم كه در بيان مطالبم اونقدر روشن حرف ميزنم كه ميتونم احساسم رو به خواننده منتقل كنم ... و ثانيا در جواب دوستم بايد بگم كه اينجا (وبلاگم) جايي واسه تخليه روحي و رواني خودم و يه جورايي سنگ صبور من وبلاگمه (هرچند اين نكته رو بارها گفتم!) و من همواره از درون خودم ميگم و كساني هم كه از ابتدا بيننده وبلاگم بودن اينو ميدونن كه مثلا من اوايل كه خوشحال بودم با خوشي مي نوشتم اما مدت زياديه كه واقعا غم و غصه دلم رو فرا گرفته و واسه همين غمگينانه مي نويسم ...

كلا خيلي خوشحالم كه هنوز يه عده هستند كه واسشون مهم هستم و همواره سعي ميكنن با توجه به احساسات درونيم كمكم كنن ... البته يه وقت فكر نكنين كه من مغرورم و ميخوام بگم كه آدم مهمي هستم ؟! نه ! اصلا اينطور نيست ! من واقعا همه اين افراد و همچنين خيلي هاي ديگه كه شايد نخوان باور كنن يا نميدونن ، من دوسشون دارم و همواره دوست داشتنم رو در عملم نشون دادم و خيلي از اين بدم مياد كه يكي اون اندازه كه حرف ميزنه عمل نكنه ...

دوستون دارم و اين گل تقديم به همه شما :

۴ نظر:

چرخ و فلك گفت...

بابا، پيرمرد! آقا ما تو تمام تحقيقاتمون هر جا گفتيم الف تو يه پي نوشت منبعش رو معرفي كرديم، حالا يه بار يه مطلب رو هم بدون منبع ازمون قبول كنيد؛ البته شوخي مي‌كنم، چشم از اين به بعد سعي مي‌كنم رعايت كنم، اين جمله رو هم يكي از چاپلوسان دربار توي تلويزيون خودمون گفت، من هم نقل كردم، تليوزيون كشور امام زمان(عج) كه دروغ نميگه!حالا يه چيز بدون ربط هم بگم كه آدم تا وقتي دانشجو هست هر حرفي كه ميزنه بايد منبع موثق داشته باشه، اما وقتي phd گرفت و به اصطلاح فاليسفيا دكتر شد، ميتونه فلسفه يا نظر در حيطة علم خودش بگه. بابت نكات خوبت ممنون، شب يا روزت خوش.

علی فتح‌اللهی گفت...

به نظر من هدف رو در زندگی باید منتظرش بود اینکه هی بشینی و عزا بگیری که من هدف ندارم دردسره. هر چند وقت یه بار یه فرصتی پیش میاد یه اتفاقی می افته که میتونی بر اساس اون هدفت رو تعریف و انتخاب کنی. الان تو فقط باید درست رو بخونی و از جوونیت لذت ببری. به موقعش همه چیز درست میشه حالا وقت زیاد داری نگران نباش

محسن سيفي گفت...

سلام
خواهش ميكنم پسردايي ... من وظيفم رو در وبلاگ نويسي ادا كردم ، يعني اهميت به نظرات ديگران و گوشزد كردن ايرادات ...
علي جان ممنون از اينكه هميشه بهم سر ميزني و همچنين ممنون از راهنمايي هايي كه بهم ميدي ، تو و زندگيت هميشه سرلوحه خوبي براي زندگي من بودي ...

tanha setare گفت...

سلام من مدت زيادي نبودم مشكلاته ديگه ببخشيد راستش خيلي دلم ميخواد بهتون كمك كنم اما نميدونم...چرا تعطيلات خوش نگذشت ؟مگه چي شد؟تو زندگي پيدا كردن هدف خيلي مهمه اما سخت همه اين مشكل رو دارن از اونايي كه هدف دارن پرس و جو كن زياد نا اميد نباش و هميشه بگو من ميتونم اميدوارم مشكلاتت به پايان برسه تا بعدا...خداحافظ